Top

Bestellen?

Beknopte uitleg over bestellen en betalen


Deze webshop is eigendom van Voltanova BV. Hieronder vindt u een toelichting op onze algemene voorwaarden en de regels voor consumentenbescherming.

Moet ik inloggen als ik wil bestellen?

Nee, inloggen is niet verplicht; u kunt zondermeer een bestelling aanmaken. Een inlog account bespaart u tijd als u in de toekomst opnieuw wilt bestellen. Ook kunt u op deze wijze uw persoonlijke gegevens controleren.

Moet ik mijn telefoonnummer vermelden?

Het is niet verplicht maar wel handig om uw telefoonnummer op de verzendbon te laten vermelden. Uw telefoonnummer wordt alleen gebruikt voor het afhandelen van de bestelling, voor strikt noodzakelijke vragen of als er een e-mail probleem is.

Kan ik een referentienummer invoeren?

In de laatste stap van het bestelproces verschijnt een tekstveld voor vragen of opmerkingen. Als zakelijk klant kunt u hier uw eigen bestel- of projectnummer en referentie vermelden.

Is mijn betaling beveiligd?

Ja, uw betaling wordt overgemaakt naar SISOW, onze financiële provider. Zodra de betaling is gelukt krijgen wij daarvan een melding, waarna de bestelling wordt vrijgeven voor verzending.

Klik op het betreffende logo voor meer informatie over de betaalmethode:
Betalen met iDEAL Als u een rekening voor internet bankieren heeft, bij een bank in Nederland.
Zelf overmaken per bank Een rechtstreekse betaling kunt u vanuit elk land met IBAN en BIC uitvoeren.
Betaling vanuit België Voor onze klanten in België die hun MrCash bankkaart willen gebruiken.
Betalen vanuit Duitsland DirectEBanking, o.a. voor klanten in Duitsland die online willen betalen.
   
Hoe verloopt het bestelproces?

Om te bestellen volgt u de instructies in de webshop en het winkelmandje. Bij elke stap kunt u de ingevoerde gegevens controleren en zo nodig corrigeren.

Wanneer betaal ik verzendkosten?

Verzending is -binnen Nederland, België en Duitsland- in de meeste gevallen gratis. Er worden geen kosten in rekening gebracht, met uitzondering van een bijdrage in de verzendkosten op bestellingen t/m € 49,99 excl. btw. Deze bijdrage is niet afhankelijk van het gewicht, zodat u vooraf precies weet hoeveel u betaalt. (U bestelt pas nadat u akkoord bent gegaan met het eindbedrag in het winkelmandje.)

Waarom zijn de prijzen exclusief BTW?

Alle door ons gehanteerde prijzen zijn in Euro's, exclusief de wettelijk verplichte BTW. In het winkelmandje verschijnt de specificatie van artikelen en aantallen, met subtotaal, BTW- en het totaalbedrag. Het te betalen bedrag blijft hetzelfde; wij doen dit als service naar onze zakelijke klanten.

Leveren jullie buiten Nederland, België en Duitsland?

Ja, in principe naar alle Europese landen. De werkwijze:
1) u stuurt een e-mail, met complete adresgegevens en de gewenste artikelen
2) vervolgens krijgt u van ons een factuur inclusief bijkomende verzendkosten
3) hierna laat u ons weten of u daadwerkelijk wilt bestellen of liever annuleert

Kan ik bestellen met een BTW nummer?

Zakelijke klanten -gevestigd buiten Nederland- met een BTW nummer kunnen dat invoeren tijdens het besteltraject. Levering met factuur tegen 0% tarief geschiedt pas ná de controle, waartoe wij wettelijk verplicht zijn. Het BTW nummer dient te zijn geregistreerd op naam en adres van de besteller.

Hoe kan ik mijn bestelling annuleren?

Tot het moment dat wij de goederen versturen kunt u de bestelling annuleren. Wij adviseren om dat uitsluitend schriftelijk te doen. Het handigst is middels een e-mail reply op de orderbevestiging. Doet u dit s.v.p. zo snel mogelijk, zodat wij geen onnodige kosten hoeven te maken.

Waar kan ik de levertijd vinden?

Uw order wordt vrijgegeven voor verzending zodra de betaling is bevestigd. Daarna versturen wij in principe binnen 2 werkdagen. Mocht dit niet lukken, dan laten wij u dat zo gauw mogelijk weten. (U kunt dan -als u dat wilt- een bestelling probleemloos annuleren. Wij betalen in dat geval uw totale aankoopbedrag binnen 5 werkdagen terug.)

Wanneer en door wie is de bezorging?

Bestelde producten worden overdag afgeleverd door GLS, DPD, PostNL of een andere professionele vervoerder naar onze keuze. Indien op bepaalde dagen niemand aanwezig is, kunt u dat bij uw bestelling aangeven.

Kan ik een ander afleveradres opgeven?

Ja, voor consumenten is het soms handiger de bestelling naar het werkadres of een familielid te laten versturen. Tijdens het bestelproces kunt u dat adres invullen. Dringend advies: uw telefoonnummer vermelden, zodat wij dat op de vrachtbon kunnen zetten.

Kan ik mijn bestelling zelf ophalen?

Ja, zelf afhalen van bestelde producten is mogelijk, doch uitsluitend op afspraak. Hiervoor kunt u ons het beste eerst even bellen. Wij hebben echter geen winkel of afhaalbalie, zodat u niet kunt pinnen. Zie “Over ons” voor de adresgegevens.

Hoe zit het met de garantie?

Alle artikelen worden geleverd met de standaard fabrieksgarantie, die minimaal 1 jaar bedraagt. Onze garantievoorwaarden zijn niet strijdig met de consumentenrechten, zoals die voortvloeien uit de wet of de overeenkomst.

Is niet goed, geld terug van toepassing?

Ja, wij staan ervoor in dat de geleverde producten aan de overeenkomst beantwoorden en voldoen aan de op deze website vermelde specificaties. Mocht u een afwijking constateren, dan dient u dit binnen 14 dagen na ontvangst schriftelijk (per e-mail of contactformulier) aan ons te melden. Ontbreekt er iets aan uw bestelling, dan zullen wij u het ontbrekende zo spoedig mogelijk nasturen. Voor andere situaties zoeken wij in overleg met u een oplossing, bijvoorbeeld vergoeding, herstel of vervanging.

Hoe gaat een retourzending in zijn werk?

Wanneer u een artikel terugstuurt ontvangen wij graag vooraf een melding per e-mail of via het herroepingsformulier. Wilt u daarbij het ordernummer vermelden? De verzendkosten bij terugsturen komen altijd voor rekening van de afzender.

Hoe werkt de afkoelingsperiode / bedenktijd?

U mag een aangeschaft product binnen 14 kalenderdagen na ontvangst retourneren, mits voldoende gefrankeerd, ongebruikt en onbeschadigd. Binnen 5 werkdagen, nadat wij het product van u hebben ontvangen, krijgt u het totale aankoopbedrag terug. Eventuele kosten om een artikel weer verkoopbaar te maken worden in mindering gebracht op deze terugbetaling. Een retourzending dient u vooraf en schriftelijk (met het herroepingsformulier) aan ons kenbaar te maken. Deze regeling geldt niet voor maatwerk- en klantspecifieke producten.

Waar vind ik de algemene voorwaarden?

Ter afronding van het bestelproces dient u akkoord te gaan met de algemene voorwaarden. De tekst kunt u hier vinden. Voor levering aan bedrijven gelden de algemene voorwaarden van Voltanova BV, zoals die zijn gedeponeerd bij de KvK.

Hoe gaan jullie om met klachten?

Wij behandelen iedere klacht serieus en op persoonlijke wijze. Wanneer wij hiervoor afhankelijk zijn van informatie van derden, krijgt u bericht dat het antwoord in behandeling is. Uiteraard zijn wij ook benieuwd naar spontane opmerkingen en suggesties, bijvoorbeeld met betrekking tot de productbeschrijvingen.

Hoe is de klantenservice georganiseerd?

Het is onze doelstelling te allen tijde hoogwaardige producten te leveren. Voor een goede dienstverlening werken wij het liefst via e-mail, met een duidelijke omschrijving van de vraag of het probleem. Dat kan uiteraard ook vóórdat u besluit tot aanschaf. Wij hebben geen callcenter en zullen u niet telefonisch lastigvallen.